Tren regelmessig for å bygge muskler

Tren regelmessig for å bygge muskler

Mange tyr til nettsider og blogger for å søke etter metoder som kan få kroppen deres til å se ut som Arnold Schwarzenegger eller Dwayne Johnson på kun 1 uke. Det er kanskje mulig i drømmeland, men i realiteten så er det helt umulig og en absurd tanke. For å kunne bygge muskler, så må det trenes regelmessig og helst over tid. Hvis du ønsker å se ut som kjendiser og atleter med stor muskelmasse, så må du legge inn mye innsats i form av tid, energi og penger for å kunne oppnå en kropp som får deg til å ligne på Zac Efron.

Disse gutta har holdt på i flere år, og derfor er det helt urealistisk å tenke seg at man kan oppnå store resultater på 1 uke. Videre må du holde orden og få deg en god oversikt over treningen din, med andre ord så må du kartlegge treningsøktene dine på forhånd, underveis og etter treningen. På den måten vil du kunne bygge et godt grunnlag for å bygge muskler.

Benytt deg av gratis programvare for å holde orden på treningen din

Det finnes mange måter å holde orden på treningsøktene dine, og den enkleste måten er å loggføre alt du skal foreta deg eller har gjort. Dette kan du gjøre ved hjelp av en dagbok eller permer som du kan oppbevare hjemme. Men for noen så kan dette være litt tungvint, og da er den beste løsningen å skrive ned alt digitalt, som for eksempel på din datamaskin eller mobiltelefon.

Da kan du ta med deg oversikten din hvor enn du er, enten du er på ferie i Los Angeles eller skal på et møte i Shanghai. Dette kan du få til ved å laste ned gratis programvare hvor du kan føre inn oversikt for treningsøktene dine, og forhåpentligvis benytte deg av det, uavhengig av om du er på ferie eller ikke.

Bruk et regneark for å sette opp en treningsøkt

Av de programvarene man kan bruke, så er det regneark som er den beste måten å kartlegge treningen sin på. Her får du mulighet til å dele opp hver økt med tidspunkt, dag, uke og måned i flere seksjoner. På den måten vil du få en detaljert beskrivelse av hva som skal utføres og hva som har blitt utført. Underveis i treningsøkten din, så kan du få mulighet til å se og redigere regnearket ditt hvis du har det tilgjengelig på din mobiltelefon, for det er den beste måten å kunne loggføre underveis i øktene dine.

Etterhvert som dagene går, så vil du kunne se at musklene dine bygger seg opp til å bli større, samtidig som du vil føle deg bedre. Som regel vil det ta rundt 4 uker før du merker en ørliten forskjell, og derfor vil du mest sannsynlig ha noen måneder med hard trening foran deg før du virkelig kan få sommerkroppen. Hvis du ønsker å bygge muskler, så lønner det seg å ha god struktur, og det får du selvsagt med programvarer som tilbyr regneark for loggføring av treningsøktene!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *